Tvořte s dětmi, kreslete, malujte, fotografujte a můžete vyhrát řadu skvělých cen. Více zde...

Můžeme během těhotenství sportovat?

10. května 2009 v 14:52 | Delahaye Marie-Claude, Praktický průvodce těhotné ženy, Portál 2006 |  Těhotenství a porod
Ano, pokud je to sport, na který jste zvyklá; budete-li ho provozovat s mírou a rozumně, tedy tak, že v den, kdy se nebudete cítit zcela dobře, sportovat nebudete.
Při každé příležitosti respektujte následující pravidlo: Nenuťte se, přestaňte, jakmile se začne hlásit únava.
Můžete cvičit, ale nemůžete cvičit jakkoli. Vyhněte se aerobiku a posilování, které jsou pro svaly a vazy příliš náročné, i když jste na jejich provozování zvyklá. Dávejte přednost mírnému pohybu, jako je strečink, který činí šlachy pružnějšími a jemně protahuje svaly. Výtečnou přípravou na porod je provozování jógy.
Pokud již delší dobu provozujete klasický nebo moderní tanec, můžete v tom pokračovat pod podmínkou, že budete tuto činnost vykonávat jenom proto, abyste se rozptýlila. Vyhněte se jakémukoli způsobu soutěžení, které by vás nutilo vykonávat neopatrné pohyby a vedlo k přílišnému výdeji energie.
Vyhýbejte se všem druhům sportu, při jejichž provozování hrozí pády a otřesy, které by mohly škodit děloze, a sportům, při nichž se běhá, protože to vede k zadýchání. Proto se nevěnujte kolektivním sportům, judu, bruslení, jízdě na koni, lyžování, ať už sjezdu, nebo běhu, vodnímu lyžování, horolezectví a všemu, před čím vás varuje váš zdravý rozum.
Na počátku těhotenství můžete trochu jezdit na kole, protože to je prospěšné pro posílení srdce. Ale jakmile budete mít pocit, že už nejste dostatečně hbitá, přestaňte, protože vám hrozí pád.



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama